Moje procházka kolem Sázavy

Nedávno jsem se šel projít kolem Sázavy, krajinou plnou chatových osad, známou pro svoje lesy, trampství, čerstvý vzduch a krásnou přírodu. Začal jsem v malebné vesničce Petrov, která se na nachází na docela velkém kopci. Opravdu jsem nepochopil, jak lidé chodí po vesnici v zimě.
Sešel jsem k malému nádraží, od kterého mimochodem chodí vlak až do centra Prahy, takže docela dobrý výlet. Místní lidé musí být také sportovci, protože ten kopec byl docela těžký, jak jsem zjistil při cestě zpět k autu.
Přešel jsem přes pěší most a zde začala moje cesta. Opravdu mě pobavilo místní ,,občerstvení" což byl ve skutečnosti opuštěný karavan. Na těch vysokých kopcích byly opravdu až pozoruhodně rozmístěny všelijaké chaty, obvykle s byčí /kraví hlavou na dveřmi. Po Sázavě se plavilo hodně vodáků. Historie sázavského trampství je podrobně a zajímavě popsána na tabulích naučné stezky. V Sázavských chatových osadách byli vychováni někteří vrcholoví sportovci - boxeři, lyžaři aj. Prvních 6 kilometrů uběhlo jako nic, jelikož jsem šel po řece a nebyly tam žádné kopce.



Po rovné cestě přišel kopec, na kterém se nacházela Klimentova vyhlídka, ze které byl hezký výhled na řeku a chaty. U jakéhosi domu visela na provazu čarodějnice na koštěti. Představte si něoc takového potkat večer, když se vracíte z ohně na Vaši chatu. Naučná stezka zahýbá doprava v takovém nejasném místě, jsou to vlastně schody vedoucí k chatě, kterou pouze obejdete a pokračujete dál. Na pokračování stezky vůbec nebyli lidé, protože si stezky buď nevšimli nebo si mysleli, že ty schody jsou soukromý majetek. Šel jsem nádherným bukovým lesem na kopci, který ohromuje svými majestátnými stromy, tichem a ozvěnou.
 Dohromady měla moje cesta zhruba 12 kilometrů, ale od vyhlídky byla velice náročná, co se týče zhruba 450 metrů vysokého kopce, který jsem, byť velmi zadýchaný zdolal. Doporučuji tuto procházku všem - stezka byla vytvořena v minulém století Klubem Českých turistů.












Komentáře

Populární příspěvky z tohoto blogu

Nový začátek